30 iunie 2014

Dacii sprinteni 'înving' Tranfăgărășanul

Descrierea etapei:


Cam asa suna descrierea turei facuta cu doua zile inaine de a pleca la drum, pentru a starni curiozitatea prietenilor si a-i face sa accepte provocarea:
Se anunta o zi grea pentru Dacii Sprinteni. Dupa ce in uma cu 3 ani am ales varianta soft de parcurgere a Transfagarasanului, cea mai frumoasa sosea din lume potrivit Top Gear, mergand pe directia Ucea - Balea Cascada - Balea Lac (innoptare) - Vidraru - Curtea de Arges, de data aceasta vom incerca parcurgerea in sens invers cu plecare din Curtea de Arges si terminare in Cartisoara, intr-o singura zi.

Vom avea numeroase catarari de categorie speciala si un total de urcare de 90 km si 1700 m diferenta pozitiva de nivel, pe serpentine, pana la Balea Lac. Se vor acorda tricouri distinctive simbolice pentru cel mai bun catarator (hai sa te vedem Buri) si cel mai tanar ciclist (aici Octy domina deja). Vom merge in pluton cu schimbari repetate la trena ca o adevarata echipa, iar evadarile vor aduce sarea si piperul si vor aprinde artificiile pe serpentinele de dupa Piscu Negru. La Balea Lac se va traversa tunelul si se va face pauza de contemplare si alimentare pentru ca ceea ce va urma va fi un deliciu, 30 de km de coborare cu mainile pironite pe manetele de frane. Vom innopta la Cartisoara, la o mirifica pensiune pe care inca nu o cunoastem.

Haideti alaturi de noi, la Transfagarasan doi :)




12 iunie 2014

Hercules - un maraton cu greutate

Am pornit in cautarea apelor fermecate care ii vindecau pe daci si care au starnit curiozitatea romanilor si am ajuns in patria lui Hercules, la Baile Herculane si chiar putin mai incolo, pe Valea Cernei, pentru ceea e se numeste Hercules Maraton.

Valea Cernei este o zona unde imi doream demult sa revin asa ca maratonul a venit la fix, intr-un weekend prelungit si cu vreme anuntata buna. Dupa 6 ore petrecute in tren iata-ne deci pe Valea Cernei. Instalam rapid cortul si dupa ce ne odihnim putin mergem sa ne ridicam kiturile de concurs. Multa 'lume buna' si atmosfera de mare cursa, ca la majoritatea maratoanelor montane de altfel. La ora 19 a fost pasta-party urmata de sedinta tehnica de unde aflam ca vom avea de parcurs 44 de km in majoritate sub soarele arzator, ca va fi o portiune de 10 km fara apa si ca ne vom delecta privirile cu multe campuri galbene si creste semete. Hercules Maraton bine te-am gasit!


10 iunie 2014

Semimaraton Sibiu - alergare la puterea 21

Din dorinţa de a încerca ceva nou şi de a reveni în Sibiu după ceva vreme m-am înscris la această cursă, fără nici o aşteptare, doar cu dorinţa de a alerga pe un traseu nou într-un oraş frumos. Ceea ce a urmat a fost un festin turistic în alergare, o încântare pentru simţuri, căci la fiecare din cei 21 de km am avut parte de ceva nou şi surprinzător. De obicei o cursă de şosea nu te poate surprinde foarte mult, asta până ajungi la Sibiu.

Dacă vreti să aflaţi cum m-am întâlnit cu un tigru în timp ce alergam liniştit prin Sibiu vă invit să citiţi continuarea aici.



1 iunie 2014

Sute de pitesteni au pedalat la Parada Bicicletelor

Cateva sute de biciclisti au participat la Parada Bicicletelor din Pitesti, un mars ciclist organizat in data de 1 iunie in centrul orasului. Biciclistii s-au intalnit la ora 12 in Piata Vasile Milea si au plecat pe traseul centru - Prundu - centru - Bascov - Parc Lunca Argesului, pedaland pret de mai bine de o ora.

Spre bucuria mea au raspuns prezenti mai multi oameni decat ma asteptam, coloana intinzandu-se pe sute de metri lungime si surprinzandu-i pe pietonii aflati la plimbare la acea ora. In intersectii am fost ajutati de echipaje ale Politiei rutiere care au dirijat circulatia, precum si de ceilalti participanti la trafic care au fost intelegatori.

Scopul marsului este de a promova mersul pe doua roti si a arata ca biciclistii EXISTA in trafic si ca ei trebuie respectati ca si participanti cu drepturi egale. Am vrut sa demonstram ca in Pitesti se merge pe bicicleta, ca bicicleta constituie un mijloc de transport alternativ masinii, uneori mai rapid si cu siguranta mai ecologic, si ca avem dreptul sa impartim soseaua cu masinile. Iar daca autoritatile locale vor intelege ca un oras civilizat trebuie sa ofera infrastructura adecvata si pentru biciclete, si ma refer aici la piste pe sosea, atunci Pitestiul va mai face inca un pas inainte spre a deveni orasul pe care ni-l dorim cu totii, un oras pentru oameni.


Daca vreti sa primiti o notificare de fiecare data cand public ceva nou, introduceti adresa de email in casuta de mai jos:


Delivered by FeedBurner