Transfagarasanul pe doua roti

Iata ca a venit si tura mult asteptata de traversare a Fagarasului. Si vremea se anunta excelenta, fara pic de ploaie. Ne-am strans destul de multi, 10 ciclisti si bicicletele lor.
Dupa 2 ore de somn, la ora 6 dimineata eram pe peronul Garii de Nord. Aveam bilete cumparate cu o zi inainte la trenul de Bucuresti-Brasov-Ucea care are si vagon pentru biciclete. Dar ce sa vezi, gara era plina de biciclisti iar vagonul a fost neincapator (e prea mult spus vagon normal din care au fost scoase cateva randuri de scaune). In fine, ne-am croit si noi loc si am plecat.

La Brasov a trebuit sa mutam bicicletele in alt vagon pentru ca trenul se rupea in doua. Cu o intarziere de 30min am ajuns la Ucea; gratie excelentei coordonari am descarcat cele 10 biciclete in fix 51 de secunde.
Traseul Ucea - Balea Lac - Vidraru - Curtea de Arges este acesta:

Traseu de bicicleta 1104770 - powered by Bikemap

Am mancat, am umflat rotile cat mai tare si pe la ora 1 am plecat spre marea ascensiune. In prima zi ne asteptau 48km de urcare, pana la lacul Balea.

Pedalarea a inceput lin, am avut parte de 5 km de incalzire prin localitatile Ucea, Arpasu, Cartisoara. Peisajul a inceput sa se deschida si am zarit Fagarasul, mai mare ca niciodata, iar noi niste puncte mici cu pedale la poalele lui.

Drumul a inceput sa urce serpuit. Cristi a plecat inainte, doar el e cel mai bun catarator. Am plecat si eu dupa el. Am urcat o bucata buna de drum fara probleme insa canicula a inceput sa isi puna amprenta, am transpirat abundent pana am ramas fara ceaiul verde si apoi si fara apa.. Am mai incercat o banana, o lamaie, un baton cu cereale, dar nu se compara cu apa. Vreme de 2 km am mers la pas, incercand sa nu mai privesc kilometrajul si sa imi numar pasii (am ajuns pe la 600:)), in speranta ca voi gasi cat mai repede un izvor.

Dupa mai multe curbe si serpentine a aparut minunea, apa buna si rece care tasneste din stanca; am luat o pauza, m-am balacit putin si am baut 3 bidoane de apa. Intre timp au aparut si Cristi modjo, Vali si Doru cu care am facut echipa pana la Balea Cascada. Aici ne-am regrupat si am mancat pret de un ceas, apoi am plecat in sus pentru ultimii 14 km pana la lacul Balea. Cativa dintre noi foarte impresionati de peisaj au vrut sa admire privelistea de sus din telecabina.
Carbohidratii au inceput sa "explodeze" si sa produca energie, asa ca am pedalat cu spor pe serpentinele ce au urmat.

Cand am ajuns la Balea aproape ca se innopta. Am traversat rapid tunelul ce separa judetele Sibiu de Arges, si era al naibii de frig, am inghetat de-a binelea mai ales ca eram transpirati. Noaptea am petrecut-o la cabana salvamont de la cota 2000.
De dimineata ne-am trezit cu noaptea in cap pe la 8 :)) si am urcat din nou la Balea pentru a face poza care va intra in istorie:

Apoi am luat serpentinele la rand si ne-am bucurat de coborare. Viteza maxima a fost de 58 km/h.
Cand am ajuns la coada lacului Vidraru am carmit dreapta pe drumul ce duce la cabana Cumpana. Drumul nu este asfaltat si e foarte interesant, cu urcari line si coborari. Pe la ora 13.30 am ajuns la baraj.
Am coborat pe la cetatea Poienari dupa care am mai avut 20 km pana in Curtea de Arges. Am ajuns la timp pentru a prinde trenul care ne-a dus acasa.
Am facut in total 132 km in doua zile. Traseul a fost superb, l-as mai face inca o data chiar si maine, hai cine se baga ? :))
Sa nu uitam strigatul de victorie: "Uuuuceeeaaaaa !!!"