Schi in Poiana Brasov

Iata-ne ajunsi si in mult laudata statiune Poiana Brasov. Ce-i drept proiectul de amenajare a noilor partii a fost unul reusit si a fost terminat chiar inainte de termen. Se pare ca acum sunt aproximativ 20 km de partii.
Mai jos e harta partiilor si a instalatiilor cu care se poate urca, din pacate nu e actuallizata, intre timp aparand inca vreo cateva instalatii pe cablu Detalii si pe www.anateleferic.ro

Am plecat sambata dis-de-dimineata din Gara de N cu noul tren regio, fost personal, si dupa 4 ore eram in Brasov. Conditiile de calatorie cu trenul sunt decente, este curat, cald, ai loc sa iti asezi rucsacul si schiurile si nu mai stai cu grija drumurilor inzapezite sau a cozilor de pe DN1. Poate ca ar fi bine ca cei care se vaita de aglomeratia de pe acest drum sa ia in calcul aceasta alternativa de transport.
Pentru a ajunge in Poiana Brasov de la gara Brasov se ia autobuzul 4 pana la Livada Postei, unde e si capatul de linie, iar de acolo se ia autobuzul 20 care urca in Poiana.

Am avut ceva emotii deoarece era avertizare de vant puternic si instalatiile se puteau opri. Mai ales ca ne-am cazat la cabana Postavaru situata undeva aproape de varful masivului cu acelasi nume si unde nu se poate urca decat cu instalatiile pe cablu....sau pe jos dar nu e prea placut cu schiurile, respectiv placile, in spinare :))
Ne-am cumparat cartela cu puncte si am urcat. Variantele sunt telegondola si telefericul. Desi la gondola coada este mai mare totusi inaintezi mai repede.
Prima coborare a fost pana la cabana, cu rucsacul in spate, pe partia Lupului cotata ca dificila....hmm tare greu mai ales dupa aproape 1 an de cand am schiat ultima data.

Dupa ce ne-am debarasat de rucsaci am iesit pe partii. Multe, cu legaturi intre ele, treceai de pe o partie pe alta fara sa iti dai seama. Din loc in loc sunt placute care te informeaza pe ce partie te afli. Zapada a fost foarte buna pentru ca a si nins din plin.

Seara la cabana am avut parte de un apus superb....si de vin fiert foarte aromat :))

Duminica de dimineata am gasit pe partie un strat gros si proaspat de zapada, powder cum zic schiorii, respectiv  snowboarderii (ca sa nu facem discriminari :)) Surpriza a fost ca desi eram la coborare schiurile nu vroiau nici in ruptul capului sa alunece. Asta pentru ca noaptea le lasasem afara si talpa inghetase; asa ca am dat la bete cateva  zeci de metri pana s-au lustruit.

Am facut multe coborari mai ales pe Drumul Rosu (4600m) si pe Sulinar (2500m). Pe la ora pranzului e ceva mai aglomerat la telegondola si pentru a evita am ales telescaunul de la jumatatea partiei.

Pe la ora 3 dupa amiaza am facut ultima urcare, ne-am luat rucsacii de la cabana si am coborat, nu inainte de a face o poza in fata cabanei.

Am ajuns in Brasov si am avut timp sa vedem si centrul orasului, dupa care am intins-o spre gara si am luat trenul spre casa.