Tur de Apuseni, prin țara moților [intro]

A venit vacanta cu trenul din Franta, asa ziceam cand eram la scoala si intram in vacanta de vara. Asa ca ne-am urcat duminica seara in trenul cu destinatia Campia Turzii pentru a ne petrece vacanta pe plaiurile Apusene.

Am colindat 9 zile cu rucsacii in spate prin tara motilor, am dormit 7 nopti in cort sub cerul instelat si o noapte la hostel, am mers zeci de ore la picior pe trasee pitoresti de munte, am cunoscut locuri si oameni, am vazut un cerb si caprioare, ne-am deplasat din loc in loc cu trenul, cu masini de ocazie, cu microbuzul, cu autocarul, ba chiar la final am luat si un taxi ca sa fie complet.

Ce am vazut?
Ohoooo, multe multe, drept pentru care imi va trebui o perioada considerabila pentru a povesti totul, iar cititorilor multa rabdare sa rasfoiasca, insa cu siguranta va merita.
Si ca sa fac un rezumat, ca un cuprins de carte, sa dam la liniuta principalele obiective pe care le-am vizitat/parcurs:

- salina Turda, cea mai spectaculos amenajata salina din tara noastra care atrage o multime de turisti.
- localitatea Rimetea cu specificul ei aparte
- am urcat pe Piatra Secuiului
Cheile Rametului, foarte spectaculoase si racoroase pe timp de vara, unde ne-am balacit si am explorat in acelasi timp
- sate de moti din zona Trascau, linistite si cu un specific aparte (Cheia, Bradesti, Floresti, Valea Inzelului, Valea Uzei, Valea Barnii, Intregalde) unde am cunoscut modul de viata al oamenilor din muntii Apuseni
Manastirea Ramet
- Detunatele si drumul parcurs de Fefeleaga din nuvela lui Ion Agarbiceanu
- am ajuns la Rosia Montana si am vizitat frumusetile locului, am innoptat la Taul Brazi, am vazut galeriile romane sapate in jurul anului 131 si am coborat in mina de aur
- Pestera Ghetarul de la Scarisoara
- un oras pe care il cotez poate ca cel mai frumos din Romania, Alba Iulia, pentru cetatea restaurata si amenajata impecabil.

Vizualizati aici toate articolele din seria Tur de Apuseni.