Nu doar despre bicicleta - review

Nu doar despre bicicleta este cartea scrisa de Lance Armstrong imediat dupa ce a invins cancerul testicular si a castigat primul sau Tur al Frantei. Este povestea emotionanta a unui om care atunci cand era pe cale sa devina un nume in ciclismul mondial a aflat ca are cancer, la 24 de ani, cu sanse de supravietuire sub 40%. In carte Lance ne povesteste despre cum a trebuit sa puna punct carierei pentru a urma un tratament inuman cu citostatice. Ne descrie lupta sa zilnica cu boala si dorinta de a ramane in viata cand putini medici ii mai dadeau sanse.

Nu doar despre bicicleta, tradusa in limba romana de Preda Publishing, "este povestea plina de inspiratie a unui om care s-a razvratit impotriva sanselor acordate de statistica, creandu-si propriul drum prin tot ceea ce are viata de oferit. Este o poveste incredibila despre curaj, vointa si suflet". Puteti achiziona cartea direct de pe site-ul Preda Publishing, unde mai gasiti si alte carti la fel de bune despre alergare si triatlon.

Dupa un an de tratament care i-a distrus aproape complet corpul, Lance s-a vindecat si a incercat sa revina in ciclismul de performanta. Insa nimic nu mai era ca inainte si desi performase inca de mic in curse de alergare, bicicleta sau triatlon, la 15 ani concurand in curse ale adultilor, a trebuit acum sa o ia de la zero. A avut mai multe tentative de a renunta complet la sportul de performanta, dar ajutat de cei apropiati a reusit sa revina si sa castige in 1999 primul sau Tur al Frantei, cu cel mai rapid timp din istorie.

Intre timp Lance a castigat de 7 ori consecutiv Turul Frantei (1999-2005), cea mai importanta cursa ciclista din lume, si ne-a facut pe multi dintre noi a ii devenim fani. Anul trecut insa toate titlurile i-au fost retrase dupa ce a fost gasit vinovat pentru dopaj, fapt recunoscut si de el in cele din urma.

Desi multi stiau ca in ciclism se folosesc din pacate si tehnici nesportive si atunci cand un sportiv este mai bun ca altii imediat este suspectat de dopaj, vestea a venit ca un soc pentru fanii ciclismului. Practic am descoperit ciclismul uitandu-ma la Turul Frantei si vazandu-l pe Armstrong imbracat in tricoul galben. Sunt convins ca Lance a fost si este un sportiv de exceptie, nu poti face asemenea performante doar dopandu-te. E adevarat ca dopandu-se a concurat incorect fata de adeversari, dar ambitia sa si spectacolul oferit in catararile din tur ne-a facut pe toti sa ne uitam cu interes la ciclism. Iar daca acum il putem acuza de ceva pe Lance Armstong, atunci sa il acuzam ca a omorat legenda.

Photograph: Laurent Rebours/AP
Daca vreti sa primiti o notificare de fiecare data cand public ceva nou, introduceti adresa de email in casuta de mai jos:

Delivered by FeedBurner