3 februarie 2015

Planul de antrenament pentru Ironman

Asa cum am anuntat obiectivul meu principal de anul acesta este participarea la un triatlon pe distante Ironman (3,8 km inot, 180 km ciclism, 42 km alergare) si evident terminarea lui cu succes. Concursul va avea loc in data de 27 iunie, la Oradea. Acesta este obiectivul principal insa nu va fi singurul concurs la care particip pana in luna iunie. Am ales alte cateva curse care sa ma tina in priza, majoritatea fiind luate ca si curse de antrenament pentru cele 3 probe.


Planul de antrenament

Pentru a putea duce la bun final o cursa de aproximativ 16 ore (mai putin, sper eu) si 226 de km am pus la punct un 'plan de bataie', asa cum l-am denumit eu (nu, nu vreau sa bat pe nimeni :)). Din toamna, de cand m-am hotarat sa fac un Ironman in 2015 m-am pus pe studiat, am citit zeci de bloguri, am analizat diverse planuri de antrenament, de nutritie, echipament necesar etc. Am adunat totul intr-un fisier excel care creste pe zi ce trece dar devine tot mai cuprinzator.

De asemenea am inceput imediat pregatirea la inot unde eram aproape zero. Inot de trei ori pe saptamana la Bazinul Olimpia sub indrumarea dlui. Daniel Nistoroiu, antrenor al Federatiei Romane de Triatlon. Rezultatele se vad, nu sunt spectaculoase pentru ca nici nu aveau cum sa fie, inotul se perfectioneaza in sute de ore petrecute in apa, dar privind inapoi la nivelul de unde am inceput sunt multumit.
Pentru a pedala si atunci cand vremea de afara nu permite mi-am achizitionat un hometrainer. Cat despre alergare, am scapat de accidentarea suferita in luna noiembrie si simt din nou ca traiesc.

Voi aborda un program de antrenament ce se intinde pe 20 de saptamani si pe care il voi incepe in data de 9 februarie. "Super Simple Ironman Training Plan" conceput de Matt Fitzgerald (deci vedeti ca e simplu, da? :)) poate fi gasit aici.

Planul este compus din 3 antrenamente de inot, 3 de bicicleta si 3 de alergare in 6 zile, plus o zi de odihna (asa cum spune si Biblia :)) Antrenamentele din cursul saptamanii sunt in majoritate bazate pe imbunatatirea conditiei fizice prin intervale de intensitate ridicata atat la inot, cat si la bicicleta si alergare, dar cuprind si cate un "Easy Run" sau "Easy Bike". Weekend-ul este destinat antrenamentelor pe distante mai lungi, "Endurance Swim/Bike/Run", distantele crescand treptat pe masura ce saptamanile trec.

Sunt incluse bineinteles si sesiuni bricks bicicleta+alergare care sa obisnuiasca picioarele cu aceasta tranzitie care mie nu mi se pare deloc simpla (dupa ce ma cobor de pe bicicleta nu prea imi simt picioarele in primii km de alergare). De asemenea sunt zile cu antrenamente la toate cele 3 probe sau cel putin la doua dintre ele. Cand se dezgheata apa va trebui sa mut inotul si in lac (Snagov sau Buftea) pentru a ma obisnui cu inotul in ape deschise.

Va fi greu? Posibil, uneori.
Va fi frumos? Sunt convins.
Merita? Cu siguranta :)

Teste intermediare de pregatire

Am ales sa ma inscriu la cateva concursuri pe care le voi lua ca antrenamente. Pe langa ele vor fi teste lungi de ciclism, pe care le voi face singur sau insotit de prietenii care vor sa ma insoteasca, pe distante lungi care sa ne obisnuiasca psihicul si fizicul cu multe ore petrecute in sa

Ianuarie: test triatlon olimpic, Semimaraton Gerar.
Februarie: WinterTri;
Martie: Maraton Barcelona, CN de duatlon, 100 km bicicleta (Bucuresti-Pitesti);
Aprilie: Duatlon Buftea, Maraton Cluj (posibil), Cu bicicleta la mare (Bucuresti-Navodari in 2 zile);
Mai: Ecomaraton Moeciu, Semimaraton Bucuresti, 180 km bike (Bucuresti-Brasov si retur?), antrenamente cu pante (Valea Doftanei?). Triatlon Fara Asfalt;
Iunie: Triatlon No Stress Olimp, Triatlon Buftea, Ironman (27 iunie)

Urmeaza 5 luni intense, dar provocatoare. Este cel mai lung si incarcat plan de antrenament pe care l-am facut vreodata, drept urmare nu stiu, dar sunt curios, cum va reactiona corpul, fizic si psihic. Inca mai lucrez la gestionarea timpului liber, stiti voi, job 8-9 ore pe zi, corporatist, nah... Dar o zi are 24 de ore si scazand alte 8 ore de somn mai ramane suficient timp pentru antrenament plus alte activitati.

Tineti aproape, va urma :)



Delivered by FeedBurner

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu.