12 martie 2015

O luna de antrenament si cateva concluzii, bune :)

Am ajuns in saptamana a 5-a din programul de antrenament pentru Ironman si ca sa fiu sincer nici nu stiu cand a trecut timpul. Sunt practic la 25% din programul de 20 de saptamani si concluzia de ansamblu este ca mi-am intrat in ritm si ca "rutina" de 6 zile din 7 mi se potriveste. E drept ca zilele de luni sunt binevenite pentru odihna si ca uneori resimt o stare de oboseala si ma gandesc cum o voi lua de la capat incepand de marti (asta pentru ca in weekend sesiunile de antrenament se intind pe mai multe ore), dar intotdeauna ma salveaza un somn bun, iar marti de dimineata sunt fresh si gata sa "ma rup" in bazin. Exista insa si reversul medaliei, mi s-a intamplat duminica trecuta cand, dupa ce am facut un antrenament endurance pe bicicleta dis-de-dimineata, mai spre seara ma gandeam: "dar eu astazi chiar am de gand sa stau degeaba?" :)) me maniac!


Ce am reusit in 4 saptamani?

1. Mi-am intrat in ritm si asta ma bucura cel mai mult, imi era putin teama de cum va reactiona corpul la un program sa zicem intensiv.

2. Mi-am ordonat nutritia, am renuntat la fainoase, dulciuri, (bombonele, ciocolatele, biscuitei si alte prostioare din astea) si nu am mai mancat seara tarziu. Mi se imprimase cumva ideea ca daca maresc numarul de ore de sport pot manca orice (eh nu chiar orice, nu prajeli, sucuri si tampenii, bleah!), ba chiar eram convins ca mancand mai multi carbohidrati voi performa mai bine si ca fara ei e imposibil. Rasfoind cateva carti de nutritie aplicata in sport (chiar in triatlon, chiar pe distante lungi) mi-am reamintit ca unii carbohidrati iti dau un boost de energie, dar pe durata scurta de timp, dupa care te lasa balta intr-o stare de moleseala.  

Si ce am schimbat? Pai am renuntat complet la dulciuri, covrigei, rontzanele, ba chiar si la paste (pe care le-as consuma doar inainte de antrenamentele lungi), am mancat mai multe proteine si am inceput sa consum foarte multe legume, fructe, seminte. De aici imi iau suficienti carbohidrati de buna calitate plus vitamine din belsug care ajuta la refacerea dupa efort. Am ajuns sa ador morcovii si sa salivez gandindu-ma la o salata mare cu ceva branza la masa de seara. Yummii :)
Concluzia: ma simt foarte bine si am un nivel constant de energie pe tot parcursul zilei.
P.S. Daca doriti cartile dati un semn.

3. Am terminat (cu succes) un triatlon, WinterTri, yupiii :), povestea aici.

4. Am atins trei varfuri in fiecare din cele trei sporturi:
- 125 km bicicleta, pe MTB, un inceput bun de primavara, prima trecere peste suta pe anul acesta;
- 32 de km de alergare in 2h 55min. (e record pe aceasta distanta pentru mine) care imi dau sperante la un maraton bun duminica;
- 3000 m inot!!!  cea mai lunga distanta inotata pana acum!

E drept ca toate aceste 3 peak-uri au depasit planul, but who cares? Treaba sta cam asa: la bicicleta voi pedala cat de mult pot, la alergare trebuia sa pregatesc maratonul la care sunt inscris inca de anul trecut, iar la inot... eh la inot vreau eu sa ma asigur ca voi ajunge la 3800m si pentru asta trag cat pot.


5. Am reusit sa fac toate antrenamentele din program (ca sa spun drept am pierdut vreo doua, dar le-am recuperat) si nu mi s-a parut dificil sa imbin sport life cu social/personal life; exista totusi viata si in afara sportului ... numai ca fara sport ar fi trista, stiu ca stiti :)

6. A iesit o medie de 10 ore de sport/saptamana, nu stiu daca e mult sau putin, stiu doar ca e  peste plan. De acum distantele si implicit timpul petrecut in apa, in sa, pe sosea vor creste, bine ca si vremea de afara tine cu noi.

Spor(t) la joaca si nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a afla noutati sau introduceti adresa de email in casuta de mai jos pentru a va abona la newsletter.

photo source: Orange, http://www.cytrifed.org/


Delivered by FeedBurner

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasati un comentariu.