29 noiembrie 2016

Triatlon, punct și de la capăt. Program competițional 2017

Vineri seara a avut loc Gala Triatlonului Romanesc, eveniment ce a devenit o traditie la final de sezon. O ocazie buna sa ne mai intalnim, sa mancam un piscot si sa discutam despre ce a fost anul acesta si despre ce va urma pentru fiecare in anul ce va veni, realizari, planuri personale, povestiri. Evenimentul a avul loc in cladirea Comitetului Olimpic Roman si a adus laolalta atat sportivi amatori, cat si profesionisti.

Dupa putina socializare s-au decernat premiile pentru cei mai buni sportivi ai anului si s-a prezentat calendarul pentru anul 2017, unul plin de surprize si cu foarte multe concursuri.


Sportivii anului:

- Sportivul anului 2016 - Ciprian Balanescu
- Sportiva anului 2016 - Antoanela Manac
- Sportivul tanar al anului 2016 - Erick Rogoz
- Premiul "Vasile Roatis" decernat unui sportiv amator care este un exemplu de comportament pentru comunitatea triatlonistilor - Cornelia Stoe

Calendar competitional 2017

Noutatile nu sunt deloc putine. 
- vom avea curse cotate ca "premium" unde punctajul acordat primilor clasati va fi mai mare decat la celalalte curse. 
- Multe curse noi: TriChallenge Constanta care va avea si proba pe distante Half Ironman, 
- Foarte multe concursuri de Cross Triathlon, multe nou-intrate in circuitul Federatiei
- Vom avea un campionat de Half Ironman cu 4 concursuri
- Vom avea Campionatul National de Triatlon la Bucuresti, sunt curios unde se va inota :)
- A disparut din schema Triathlon Brasov, ramane sa vedem daca va reaparea

Romanian Triathlon Series (triatlon sosea)

  1. NoStress Callatis - 17 iunie (Premium)
  2. TriChallenge Constanta - 24 iunie 
  3. Pegas Triathlon Buftea - 22 iulie 
  4. Campionatul National de Triatlon Bucuresti - 12-14 august
  5. Endurance Triathlon Belis - 26 august (Premium)
  6. Delta Triathlon Tulcea - 3 septembrie (Premium)
  7. Triathlon Challenge Mamaia - 17 septembrie (Premium)
  8. Transfier - 9 septembrie

Cross Triathlon Series (triatlon offroad)

  1. NoStress Mogosoaia - 27 mai (Premium)
  2. Fara Asfalt la Mare - 3 iunie (Premium)
  3. XSalt Sf. Ana - 8 iulie (Premium)
  4. Triatlon Tarnita - 22 iulie (Premium)
  5. Transilvania Cross Festival Targu-Mures - 27 iulie
  6. Triatlon Colibita - 5 august (Premium)
  7. Fara Asfalt la Munte - 19 august
  8. Haromszek Triathlon - 27 august (Premium)

Romanian Half Ironman Series 

  1. XMAN Oradea - 9-10 iunie
  2. TriChallenge Constanta - 24 iunie
  3. Endurance Triathlon Belis - 26 august
  4. Transfier - 9 septembrie
Dupa cum vedeti sunt foarte multe curse, mie personal mi se pare greu sa ajung la toate, nici nu vad de ce as face asta. Asa ca haideti sa ne alegem, mai avem cateva luni de gandire :) 

Photo by Cosmin Rogoveanu
Daca va place ce cititi pe aici nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a afla noutati sau introduceti adresa de email in casuta de mai jos pentru a va abona la newsletter.



Delivered by FeedBurner

21 noiembrie 2016

Pe urmele lui Philippides, la Maratonul Autentic Atena

Nu stiti cine e Philippides? Daca cititi acest blog cu siguranta ca ati alergat pana acum un maraton ori stiti ce inseamna acest cuvant foarte folosit in zilele noastre in diverse contexte mai mult sau mai putin legate de definitia corecta. Pe scurt, domnul amintit in titlu este cel care acum 2500 de ani a parcurs distanta de 40 de km dintre Marathon (o localitate greceasca) si Atena pentru a anunta victoria grecilor in fata persanilor. Din pacate aceasta a fost si ultima lui "cursa", oboseala acumulata doborandu-l definitiv, deh atunci nu existau adidasi speciali pentru pronatia sa, nici geluri, nici batoane sau alte porcarii moderne. Probabil impresionati de efortul bietului soldat oamenii creat o proba sportiva de alergare pe distanta de 40 de km care a primit inspiratul nume de "Marathon". Si daca distanta aceasta n-ar fi fost suficienta pentru un om normal, Regina Alexandra a Marii Britanii a mai adaugat in anul 1908 inca 2,195 km atunci cand a dorit ca startul maratonului din Londra sa se dea de sub balconul castelului si cursa sa se termine in fata lojei regale de pe stadion.

Eh, dupa mai multe maratoane alergate, nici nu stiu cate, mi-am dorit sa ajung si la Atena, la Mecca alergarii, locul de unde a inceput toata nebunia. Am amanat un an, doi, trei, uite ca al patrulea a fost cu noroc. Intamplarea facea ca intr-o dupa-amiaza ne uitam noi asa pe net si zbang!, oferta la Ryanair, 50 eur, 2 persoane, dus-intors, asa ceva nu se rateaza. Intru repede pe site-ul concursului si observ cu placuta surprindere ca grecii au devenit mai prietenosi si au renuntat la taxa de 100 de EUR, introducand pachete de 30, 45 sau 90 de galbeni, in functie de ce iti doresti. Book-uim totul, hopa si pe myAsics si gata am plan sportiv pentru aceasta toamna care se va impotrivi lenei de la final de sezon.




9 noiembrie 2016

Cum am renunțat la zahăr?

#30daysNoSugarChallenge -> #300daysSameWay 

A început ca un challenge de 30 de zile (10x Silviu pentru inspirație) încercând să elimin din alimentație produsele care conțin zahăr adăugat. Doar cel adăugat, nu cel natural din fructe. Pentru mulți zahărul este o adicție la fel cum pentru alți oameni este tutunul. Oricât am zice că nu suntem dependenți de zahăr, ia să încercăm să renunțăm la el pentru 7 zile, vom vedea ca nu e deloc ușor, "tentațiile" sunt la orice pas. Iar dacă nu sunt tentații atunci vom consuma zahăr fără să ne dăm seama că o facem, asta pentru că nu citim eticheta produselor pe care le cumpărăm. E incredibil ce cantitate de zahăr conțin multe din produsele pe care le cumpărăm frecvent şi pe care le credem cât de cât ok, trebuie doar să citim eticheta. Sunt raioane întregi la supermarket care pot fi ocolite.

Mi-a plăcut atât de mult provocarea și mai ales am învățat atâtea lucruri despre zahăr ca ar fi si păcat ca la expirarea acestor 30 de zile să mă duc să cumpăr un tort ca să sărbătoresc :)) Așa că m-am hotărât să continui în acelaşi mod și ca să sune mai pompos i-am zis 300 Days No Sugar Challenge.

Sursă de inspirație

Puteți urmări That Sugar Film, spun ei cam totul despre zahăr și despre efectele lui şi fac şi un experiment demonstrativ care vă va lămuri complet. S-ar putea ca după ce îl vizionați să vă puneți câteva întrebări.

Cum a fost pe parcursul acestor zile?

Păi pe scurt nu foarte greu, dar au fost și momente în care parcă aș fi mâncat niște prăjiturele.
Primele 3-4 zile au trecut ușor, doar pornisem un challenge și partea de ambiție o domina pe cea de poftă. Am eliminat din start tot ce era dulce, mi-am potolit pofta cu fructe (struguri, mere, curmale - sunt extrem de dulci, dar nu am mâncat decât o dată, ananas, gutui, orice fruct în principiu). De asemenea am început să citim etichetele produselor de la supermarket și am eliminat din start tot ce conținea zahăr.

După vreo 6 zile am avut un concurs de alergare unde mi s-a părut că am resimțit puțin lipsa zahărului ca sursă rapidă de energie, am compensat cu banane și puțină halva (aici nu sunt sigur că nu conținea zahăr, dar nu am găsit altceva mai bun la punctul de alimentare). Apoi am rămas la niște prieteni unde am evitat cu succes brioșele făcute în casă care arătau cam bine, dar eu aveam un plan :)

A urmat o altă săptămână în care m-am descurcat cu succes, iar la finalul ei am urmărit împreună cu Irina filmul That Sugar Film care a avut un rol decisiv, pe lângă ce știam deja s-au mai adăugat câteva informații care m-au lămurit complet că fac bine ce fac. Și nu numai pe mine, în 90 de minute s-a convins și Irina.

În continuare mi s-a părut destul de ușor, am cumpărat numai alimente fără conținut de zahăr. Irina s-a obișnuit și ea cu noua viață :)) și a găsit și soluții pentru satisfacerea poftei de dulce, există multe prăjituri care nu conțin zahăr, dar sunt dulci și delicioase (dați o căutare pe Google după "no sugar cakes"), există și miere, și curmale, și multe fructe. Mai există și acel "zahăr" denumit stevia, nu cea românească ci o plantă care crește prin America de Sud și de care mulți spun ca e sănătoasă, nu crește glicemia, are 0 kcal si e de 200 de ori mai dulce decât zahărul - deocamdată nu sunt 100% convins că este ceva bun, însă poate fi o metodă de satisfacere a poftei de dulce folosită în prepararea unor prăjituri. Sau varianta rapidă - un smoothie din fructe de pădure congelate + 1 banana + lapte, date la blender.


Cum a fost cu sportul?

La fel. În perioada aceasta m-am antrenat pentru un maraton și mă așteptam să am probleme cu energia. Nu a fost așa, am compensat lipsa de zahăr cu alte alimente care poate că au fost chiar mai bune, eliminând acele creșteri bruște de energie, dar și căderi la fel de rapide pe care ti le dă zahărul. La cea mai lungă alergare din program, de 30 de km, am plecat în parc cu 5 lei în buzunar cu gândul că la un moment dat îmi voi cumpăra o banană sau două. Turele de IOR se scurgeau, iar eu îmi lungeam gâtul la fiecare chioșc însă nici urmă de banane, numai gogoși, cola, dulciuri de orice fel. După km 20 deja începuseră să îmi scadă puterile și mă gândeam să părăsesc puțin aleile din jurul lacului pentru a căuta un Mega Image și banana salvatoare, din fericire în cale mi-a ieșit o tarabă cu must proaspăt stors, 5 lei paharul, perfect! Am băut jumătate, am pitit elixirul magic sub un tufiș revenind la el după alte două ture de parc. Job done, antrenament reușit :)

Duminică voi alerga un maraton și încă nu sunt sigur cum mă voi alimenta, dacă să renunț pentru câteva ore la obiceiurile proaspăt adoptate și să consum vreo 3-4 geluri, sau să risc să mă târăsc după km 32 ca un zombie în căutare de dulce. Voi vedea la fața locului, dar parcă nu aș risca, 3 geluri o dată la câteva luni nu cred că au omorât pe nimeni, în fond contează mai mult ce fac în restul de 99% din timp. Sau sa apelez la pliculețe de miere și la câteva curmale? Hmm...

Cum va fi in continuare?

Voi continua în același mod, deja a început să mi se pară firesc acest comportament. 300 Days No Sugar Challenge parcă sună provocator :)

Daca va place ce cititi pe aici nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a afla noutati sau introduceti adresa de email in casuta de mai jos pentru a va abona la newsletter.



Delivered by FeedBurner